Ahogy csökken az építőipar teljesíténye, úgy nő az értékesítés szerepe az építőanyag kereskedéseknél. Csökken az építőipari torta, már nem elég kiszolgálni a vevőket. Ahhoz, hogy a csökkenő piacon egy vállalkozás ne zsugorodjon, növelni kell a forgalmat. Ehhez azonban a korábbi évek kiszolgálási attitűdje nem lesz elég – figyelmeztet Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezetője.
A múlt év építőanyag piacát leginkább egyfajta hisztéria jellemezte. Aki tehette, az vásárolt, mert a beruházók attól féltek, ha nem veszik meg előre az építőanyagot, akkor felmegy az ára, ha egyáltalán lehet még kapni. Ebben a helyzetben az építőanyag kereskedések örültek, ha ki tudták szolgálni a keresletet. Ennek hatására kissé el is bízta magát a kereskedések egy része, és elhanyagolták az értékesítői feladatokat.
Ma azonban egyre lassul a kereslet, csökken az építőipari torta, és élénkül a verseny. Azok a cégek, akik ugyanannyi, vagy kisebb arányban részesülnek a csökkenő tortából, azoknak vissza fog esni az eredménye.
Forrás: Piac és Profit