hírlevél | 2019. 12. 19.




Elstartolt az észak-balatoni vasútvonal villamosítása

2021-től az ország egyik legszebb vasútvonalán is villanyvonatok váltják fel a dízelvonatokat.


Megkezdődtek a munkálatok az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszán, ezzel párhuzamosan pedig hamarosan négy település – Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs – állomásának korszerűsítése is elindul. Az 55 kilométer hosszú pályaszakaszon 2021 áprilisában indulhatnak el az első villanyvonatok, ezzel újabb hazai vasútvonalon válik lehetővé a dízelvonatok kiváltása korszerű, környezetbarát szerelvényekkel – közölték a projektet konzorciumvezetőként irányító Vasútvill Kft. szakemberei.

Nem egészen másfél év múlva gördülhet végig az első villanyvonat a Balaton északi partján. A Szabadbattyán – Balatonfüred közötti 55 kilométeres vonalszakasz villamosítását célzó projekt keretében kezdődött meg az 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezetéki hálózat kiépítése. A villamosítással összefüggően a Szabadbattyánon meglévő villamos alállomást is kibővítik, a pályarekonstrukciós munkálatoknak köszönhetően pedig az eddigi sebességkorlátozások is megszűnnek a vonalon.

Az állomásokon az új vágányhálózat és a szükséges kitérőcserék mellett – az utaskiszolgálás színvonalának növelése érdekében – korszerűsítik a térvilágítást, 55 centiméteres magasperonokat és hét esőbeállót építenek. Előkészítenek olyan, a későbbi fejlesztésekhez szükséges csatlakozási pontokat is, amelyek lehetővé teszik a korszerű jegykiadó automaták és a vizuális utastájékoztatás kiépítését, így azokat a peron bontása nélkül lehet majd a jövőben telepíteni. A közlekedés biztonságának növelése érdekében öt állomáson átalakítják a biztosító berendezéseket, valamint a több szintbeli keresztezést biztosító útátjárót és gyalogos átjárót is átépítik.

„Egy több mint 110 éves vonalszakaszról van szó, amelyen nagyjából 50 éve hajtottak végre utoljára jelentősebb korszerűsítést, noha a nyári hónapokban komoly forgalomnak van kitéve. A villamosítás – a menetidő és a környezetterhelés csökkenésén túl – erre is hosszú távú megoldást nyújt.” – magyarázta Lóczi Gábor, a Vasútvill Kft. projektvezetője.

„A beruházásnak köszönhetően Magyarország egyik legnépszerűbb üdülőhelyének megközelíthetősége jelentősen javulni fog. 2021 tavaszától a villamosított szerelvények Budapestről nemcsak Székesfehérvárig, hanem egészen Balatonfüredig közlekednek majd. A villanyvonatok gyorsabb, kényelmesebb és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb alternatívát kínálnak majd a Balaton északi partjára utazóknak.” – tette hozzá Lóczi Gábor, a projektet megvalósító konzorciumot vezető Vasútvill Kft. projektvezetője.

A fejlesztés közel 23 milliárd forintból, Európai Uniós pénzeszközök felhasználásával és a Magyar Állam támogatásával, az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program pályázati keretein valósul meg, a megrendelő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. közreműködésével. A munkát a NIF Zrt. által kiírt közbeszerzési pályázat eredményeként a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. által létrehozott ÉB 2018 Konzorcium végezheti el.

 

Fotó: szekesfehervar.hu

Forrás: Goodwill Communications

  Vissza a hírekhez!

Budapest, 2019. december 19.
Amennyiben kollégái és ismerősei szeretnének feliratkozni hírlevelünkre a www.cembeton.hu/hirlevel honlapon keresztül tehetik ezt meg! | Leiratkozás a hírlevélről

©2020 Minden jog fenntartva - CeMBeton