Az eseményt a Hídépítők Egyesülete és az A-Híd Zrt. szervezésében tartották meg: a Tiszakürt és Kondoros közötti 62 kilométer első ütemét a Duna Aszfalt Kft. és a Hódút Kft., illetve az érintett műtárgy munkálatainál alvállalkozóként az A-Híd kivitelezi. Az új nyomvonal a Hármas-Körös folyót Kunszentmártonnál szeli át.
Sal László ismertette az összesen 450 méter hosszú átkelő technikai részleteit is: a Hídépítő Vállalat és a Híd-csoport kiváló szakemberéről, Berkó Dezsőről elnevezett hidat ortotróp pályalemezes ívhídként alakították ki. A mederhíd támaszköze 98 méter hosszú, 1500 tonna acélszerkezet beépítésével készült. A két ártéri híd közül a jobb oldali 87 méter hosszú két nyílással; míg a baloldali 261 méteres, hat nyílással. A híd pillérei vasbetonból készültek, oszlopos formájúak. Ezekhez a kivitelezés során összesen mintegy 16200 köbméter betont használtak fel.
A híd tervezéséről, építéséről, illetve Berkó Dezsőről az A-Híd könyvet is készített, melyet Orosz Károllyal, az A-Híd Zrt. igazgatójával együtt mutatott be (a cég szintén a Híd-csoport tagja).
Forrás: https://magyarepitok.hu/aktualis/2019/09/mar-at-lehet-kelni-az-m44-es-uj-koros-hidjan