A tervek szerint: a víz alá süllyesztett autóút két, egymás mellett futó betoncsőből áll, amelyek belsejében egy-egy kétsávos utat építenek, csövenként egyirányú forgalommal. A konstrukció egy felfüggesztett hídhoz hasonlítható, stabilitását a vízfelszín tetején lebegő függesztőpontok biztosítják. A pontonok kötelékét a parthoz rögzítenék, hogy ne mozduljon el az egész szerelvény. Az új, víz alá süllyesztett hídon – bár szokatlan ötletnek tűnik – a tervezők szerint épp olyan lesz áthaladni, mintha egy átlagos alagútban autóznánk, hiszen egy zárt betoncsőről van szó.
A víz alatti autóutak építése azért is lenne sürgető Norvégia fjordokkal szabdalt partvidékén, mert ha valaki például Kristiansandból Trondheimba szeretne elutazni, az 1000 kilométeres út során hétszer kell kompra szállnia – ez 21 órányi plusz utazási időt jelent. Ha a 25 milliárd dolláros projekt megvalósul, akkor a 21 órányi hajóút a felére csökkenhetne a víz alatt lebegő alagútnak köszönhetően. A szokatlan alagút várhatóan 2035-re fog megépülni, amennyiben a tesztelés során sikerül megfelelő módon stabilizálni a betoncsöveket.